Våra processer,
kvalitetssäkring
& vanliga frågor

Hur vi levererar våra tjänster

 

Städtjänsten levereras genom att samma person utför den regelbundna städningen hos dig som kund.

 

Om ordinarie medarbetare är borta pga sjukdom, vab eller semester erbjuder vi en vikarie. Detta får ni ett meddelande om innan, och kan då boka av tillfället till Timbanken om ni önskar avstå från en vikarie. 

 

Du som kund ska tillhandahålla med städredskap samt medel. Personalen lämnar en lapp med information om något är slut och behöver införskaffas till nästkommande tillfälle. Vid första tillfället erhåller vi med ett startpaket innehållande städtrasor samt mopp. Dessa trasor ska tvättas mellan städtillfällena så att vi har rena inför varje städtillfälle.

 

Viktigt även för dig som kund är att kontinuerligt uppdatera oss om förändringar i hemmet såsom renoveringsarbeten, införskaffande av husdjur, byte av larm eller portkod etc. Denna information är viktig för oss för att kunna utföra våra tjänster på ett bra och säkert sätt.

 

I samband med att vi startar igång den kontinuerliga städningen skickas och signeras avtalet digitalt via Oneflow.

 

Du som kund får även tillgång till en kundportal där du kan se kommande städtillfällen samt status för dina fakturor. Registeringen för detta sker på hemsidan under “login”.

 

Vid avslut av tjänsten är uppsägningstiden 30 dagar.

Avbokning & Timbank

 

Avbokning kan ske direkt i kundportalen. Du kan även avboka via mejl till info@nytta.se eller ring oss på 08 630 00 20. 

 

Vår växel är öppen helgfria vardagar kl 07.00 - 17.00.

 

Vid avbokning så går dina avbokade timmar in i den så kallade timbanken. Det avbokade tillfället syns då på fakturan som Avbokat tillfälle - till TB.

 

Timmar som sparas i timbanken kan sedan användas vid senare tillfälle för tjänster utöver den kontinuerliga städningen såsom storstädning, fönsterputs, strykning och trädgårdstjänster. 

Servicetillfällen som sparas i kundens timbank kan användas i upp till två år från dess att avbokningen sker. Timmar som är äldre än två år raderas ur timbanken och ses som förbrukade.

 

För frågor gällande timbanken kontakta ekonomi@nytta.se

 

Akut avbokning 

 

Vid avbokning inom 24 timmar från bokad tid debiteras städningen som vanligt och timmarna sparas inte till timbanken. På fakturan syns då posten Utebliven städning.

 

Städmaterial

 

För att vi ska kunna utföra ett bra arbete i ditt hem så är det viktigt att vi har rätt hjälpmedel.

 

Effektiv dammsugare (Ej skaftdammsugare)

+ Alla munstycken

+ Dammsugarpåsar

 

Hink

+ Diskmedel

+ Såpa

+ Svampar

+ Diskborste till städning

 

Fönsterspray 

Badrumsrengöringsmedel

Toalettrengöringsmedel ex. WC Anka

CIF cream

 

Nytta tillhandahåller vid första städningen

+ Moppstativ

+ Mopptrasa

+ 3 x microdukar

+ Spegelduk

 

VIKTIGT! Trasorna ska tvättas efter städning i 40 eller 60 grader utan sköljmedel. Vi uppskattar att redskapen är rena och att microdukarna tvättas mellan städtillfällena.

Röda dagar & storhelger

 

På helgdagar utför vi inte några tjänster. Ditt nästa städtillfälle infaller därefter enligt ordinarie schema. Vi skickar alltid ut ett meddelande i god tid till dig och påminner om ditt tillfälle infaller en röd dag. Om du vill flytta ett tillfälle som infaller på en helgdag ber vi dig kontakta oss i god tid, och senast två veckor i förväg.

 

Följande dagar ställs städningen automatiskt in

 

Nyårsdagen

Trettondagen

Påskafton

Påskdagen

Annandag påsk

1 maj

Kristi himmelfärds dag Nationaldagen Midsommarafton

Julafton

Juldagen

Annandag jul 

Nyårsafton

 

Klämdagar har vi öppet som vanligt och vi tillämpar heller inga halvdagar.

Engångsuppdrag

 

Vi utför även engångsuppdrag

 

Veckostädning

Storstädning

Byggstädning

Flyttstädning

Fönsterputs 

Trädgårdstjänster

 

Vid dessa uppdrag tillkommer det avgifter för framkörning och servicehantering. Vid frågor kontakta oss gärna.

Trygghet & säkerhet

 

Din trygghet och säkerhet är viktig för oss eftersom ditt hem är vår arbetsplats. För att du ska känna dig trygg när du anlitar oss har vi fasta rutiner för hur vi hanterar nycklar, larm, koder och andra personliga uppgifter. Alla personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR. Informationen består av köpta och genomförda tjänster som Nytta eller samarbetspartners genomfört. Nytta AB använder personuppgifter som kunden lämnat i syfte att uppfylla sin leverans av tjänsten mot kunden.

 

Vår personal

 

Vi ställer höga krav på vår personal, och därför rekryterar vi personal som kan och vill utvecklas i ett serviceyrke. Vi internutbildar all vår personal löpande för att kunna utföra tjänsterna professionellt. Alla som arbetar hos oss har skrivit under avtal om tystnadsplikt. Vår personal är anslutna till kollektivavtal via kommunal fackförbund.

 

Om något skulle hända

 

Nytta har försäkringar som täcker eventuella skador på person och egendom som vår personal orsakar. All vår personal är försäkrad under arbetstiden samt på väg till och från arbetet. Vi har också medlemskap i Almega Tjänsteförbundet och Svenskt Näringsliv.

Nyckelhantering

 

Nytta erbjuder möjligheten att kvittera ut nycklar.
 

Nycklarna märks med en SST polisbricka samt ett id-nummer kopplat till kund. Av säkerhetsskäl finns inga personliga uppgifter som namn eller adress på nyckeln.   
 

Nyckelkvittens skickas till din mejl via Oneflow för digital signering.
 

Vid eventuell förlust av nyckel erbjuds byte av låset.

Betalning & faktura

 

Vid början av varje månad kommer fakturan avseende tjänster som utförts föregående månad. Betalning ska vara oss tillhanda den 30:e varje månad. På fakturan har vi dragit av för RUT.

 

Vi erbjuder autogiro, e-faktura samt faktura via e-post. Detta ansöker du om via din internetbank.

 

Vid pappersfaktura tillkommer en fakturaavgift.

 

Vid fakturafrågor mejla gärna ekonomi@nytta.se eller ring oss på 08-630 00 20.

Avtal & villkor

 

Om ni vill se hur ett avtal med Nytta ser ut, är det bara att ta kontakt så skickar vi ett exempel.

Till alla våra kunder, tack!

Vår flexibilitet hjälper oss möta våra kunders ständigt förändrande behov. 

Det hjälper oss också att anpassa våra tjänster till de hållbarhets och certifieringskrav som ständigt utvecklas och förändras.

 

auktoriserat-serviceforetag
aa-kreditvardighet
Tryggt Företag[1][1]

 

Effektivitet genom personlig städ, lokalvård & professionell service. Vi utför våra tjänster i Storstockholm.

Integritetspolicy
Copyright © 2023 Nytta AB